vin                                                        AVANT-PROPOS.
et de la Ville, estre fait estat des Registres du Bureau estant dans le cabinet qu'occupe audit Hostel de Ville ledit Mitantier, et estre ensuite iceux laissez en la possession et donnez en garde audit maistre Jean Baptiste Taitbout, lequel se chargeroit de les representer toutes fois et quantes dans le procès verbal qui seroit à cet effet dressé par ledit sieur Eschevin commis; comme aussi de deux coffres estant dans la chambre appelée du Tresor, fermant chacun de trois clefs diférentes, dans lesquels coffres sont les deniers restants de la vente des offices de payeurs des rentes dont estoient pourveus Pierre le Se­melier et François Pelard, laissez en la possession et garde dudit Mitantier en ladite chambre du Tresor, pour estre lesdits deux coffres de chacun desquels nous, Prevost des Marchands, avons une clef, mis et données en garde audit maistre Jean Baptiste Taitbout pour nous les representer pareille­ment toutes fois et quantes ;
Nous, ayant egard ausdites remonstrances et conclusions dudit Procureur du Roy et de la Ville, avons ordonné que par le sieur Baron, l'un de nous, Eschevin, qu'à cet effet commettons, il sera enpré­sence dudit Procureur du Roy et de la Villé, le jour de la reception dudit maistre Jean Baptiste Taitbout esdits offices, fuit estat et dressé procès verbal des Registres du Bureau et autres estants dans le cabinet occuppé par ledit maistre Jean Martin Mitantier greffier, ledit Taitbout aussi present, lequel se char­gera desdits Registres et desdits deux coffres où sont lesdits deniers restants du prix desdites charges de payeurs des rentes desdits Le Semelier et Pelard estants en ladite chambre du Tresor, fermants chacun à trois clefs, qui luy seront à cet effet montrez et indiqués par ledit Mitantier; ensemble des Titres concernant ladite Ville contenus en l'inventaire qui en a esté fait, et du buffet d'argent et tapisserie de ladite Ville, dont sera fait mention dans ledit procès verbal; pour, par ledit Taitbout nous representer lesdits Registres et lesdits deux coffres toutes fois et quantes que requis en sera.
Fait au Bureau de la Ville, le neuvieme jour d'Août mil six cens quatre vingt dix huit.
Procès verral.
L'an mil six cent quatre vingt dix huit, le onziesme jour d'Août, huit heures du matin, par devant nous Mathurin Baron, conseiller du Roy, Quartinier et premier Eschevin de la ville de Paris, com­missaire en cette partie, est comparu au Bureau de la Ville le Procureur du Roy et de ladite Ville, lequel nous auroit dit et remonstré que, par jugement du neuf de ce mois, rendu sur son réquisitoire, il auroit esté ordonné qu'en sa presence il seroit par nous le jour de la reception de maistre Jean Bap­tiste Taitbout audit Bureau de la Ville esdits offices de Greffier et Concierge de l'Hotel deladite Ville, au lieu de maistre Jean Martin Mitantier qui s'en estoit demis en sa faveur, fait estat et dressé procès verbal des Registres du Bureau de la Ville et de ceux concernant les rentes, estant dans le cabinet qu'occupe ledit M ita n tier, ledit Taitbout present,pour par luy se charger desdits Registres; ensemble de deux coffres où sont les deniers restant du prix des charges de payeurs des rentes de ladite Ville dont les sieurs Le Semelier et Pelard estoient pourveus, estants en la chambre du Tresor audit Hotel de Ville, fermez à trois clefs, qui luy seroient indiquez par ledit Mitantier, dont seroit fait mention dans nostre procès verbal : pour, par ledit Taitbout representer lesdits Registres et coffres toutesfois et quantes qu'il en seroit requis par le Bureau ; requerant ledit Procureur du Roy et de la Ville qu'il nous plut nous transporter presentement tant dans le cabinet dudit Mitantier où sont les Registres, que dans ladite chambre du Tresor où.sont lesdits deux coffres, pour l'execution dudit jugement.
A quoy inclinant, nous Eschevin et commissaire susdit, nous sommes avec ledit Procureur du Roy et de la Ville, et ledit Taitbout pour ce comparant de nos ordres, transportez dans le cabinet qu'oc­cupe ledit Mitantier à costé du greffe audit Hotel de Ville, où nous aurions trouvé ledit Mitantier. Et -luy ayant fait aparoir dudit jugement du Bureau, dont la lecture a esté faite à la requisition dudit Procureur du Roy et de la Ville, ledit Mitantier nous auroit montré une grande armoire estant à costé